Sydhavsøernes Fjerkræ klub blev “født” tirsdag den 26. februar 2008, da de to små klubber Pryd & Dværghønse Klubben og Nakskov Fjerkræ Klub fusionerede til en stor klub, som fremover vil varetage, samt udbrede interessen og lysten til fjerkræ hold.
Her er der plads til alle, som har høns, dværghøns, gæs, ænder, kalkuner, duer og sirfjerkræ.
Alle kan ligeledes være medlem også selvom bopælen ikke lige er på Lolland eller Falster.
Vores vestligste medlem bor på Læsø og vi har endvidere en del medlemmer fra Sydsjælland og Møn.
Så alle kan også være medlem UDEN at have racefjerkræ, for alt fjerkræ (racerene, blandinger og hybrider) skal passes på samme måde.
Man kan også være støttemedlem uden at have fjerkræ, men gerne vil støtte klubben, så den stadig kan bestå og afholde forskellige arrangementer.
Kommer det til avl og udstilling, så er det naturligt nok racefjerkræ det drejer sig om og det hjælper vi selvfølgelig også gerne med.
Vores store “mission” er at fremme interessen for fjerkræ og blive Danmarks største fjerkræ klub.
Vi har forøvrigt også Danmarks mest besøgte klubhjemmeside for fjerkræ
Det koster KUN 110 kr. pr. år for at være senior medlem i Sydhavsøernes Fjerkræ Klub.
og juniorer 6-18 år KUN 50 kr.
Medlemsskabet går fra 1/1 – 31/12 .
Sydhavsøernes Fjerkræ Klub er en klub med mange aktiviteter, som ALLE kan deltage i, også selvom der kun holdes høns for æggenes og hyggens skyld og der hverken vil udstilles eller avles.
Vi udgiver vores info på mail og det er i forbindelse med vi afholder en større aktivitet.
Så første info kommer i februar og omhandler vores generalforsamling…
Vi annoncere endvidere alle vores aktiviter i
“Det Grønne Blad” som udgives af
Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl. (DFfR)
Klubben har også en Facebook gruppe, som hedder: Sydhavsøernes Fjerkræ Klub. Gruppen er lukket og kun betalende medlemmer kan optages, som medlem i den.
*
Og så lige et STORT TAK til alle jer trofaste medlemmer, aktive såvel som passive, som med jeres årlige kontingent er med til at holde liv i vores klub.
For det koster jo trods alt penge at kunne lave diverse arrangementer, samt ikke mindst at holde vores store og meget besøgte hjemmeside i gang.
Og uden jer, var der ingen klub.